İçeriğe geç

ZAR OYUNU

Merhaba aşağıda yazılım dillerinden olan Dev C++ programı ile 2 oyunculu zar oyunu kodları mevcuttur. Eğer isterseniz kodlara bakarak oyuncu sayısını yükseltebilir yada düşürebilirsiniz. Hatta sayıyı yükseltebilirsiniz sadece gerekli yerdeki rakamı değiştirmeniz yeterlidir.

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int main()
{
	int kac,birinciO,ikinciO,birinciOS=0,ikinciOS=0;
	cout<<"kac zar aticaksiniz: "; cin>>kac;
	srand(time(0));
	for(int a=0;a<kac;a++)
	{
	
		birinciO=rand()%6+1;	
 		ikinciO=rand()%6+1;	
	
 
		if(birinciO>ikinciO)
		{
			birinciOS++;
		}
		else if (ikinciO>birinciO)
		{
			ikinciOS++;
		}
		else
		{
			birinciOS-- ;
			ikinciOS--;
	
		}
		
		cout<<endl<<"1. SAYI:"<<birinciO;
		cout<<endl<<"2. SAYI:"<<ikinciO<<endl;
	}
	if(birinciOS>ikinciOS)
	{
		cout<<"====OYUNU  BIRINCI OYUNCU KAZANDI===="<<endl;
	}
	else if(ikinciOS>birinciOS)
	{
		cout<<"====OYUNU  IKINCI OYUNCU KAZANDI===="<<endl;
	}
	else
	{
		cout<<"===BERABER==="<<endl;
	}
	




}

Zar Oyunu İçin Gerekli Kütüphaneler

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

Değişken İsimleri

int kac,birinciO,ikinciO,birinciOS=0,ikinciOS=0;
  • int kac; // Kaç zar atılıcak onu belirlemek için
  • int birinciO; //Birinci oyuncu
  • int ikinciO: //İkinci oyuncu
  • int birinciOS=0; //Birinci oyuncu sonucu, Sonucu belirlemek için mutlaka 0’dan başlatılması gerekiyor.
  • int ikinciOS=0; //ikinci oyuncu sonucu, Sonucu belirlemek için mutlaka 0’dan başlatılması gerekiyor.

Rastgele Zar rakamları

cout<<"kac zar aticaksiniz: "; 
cin>>kac;
srand(time(0));

cout<<“kac zar aticaksiniz: “; Kullanıcıya kaç kere zar atılacağını soruyoruz.

cin>>kac; kullanıcının girdiği rakamı kac değişkenine atıyoruz.

srand(time(0)); // komutu C++ dilinde rastgele sayı üretirken her seferinde farklı sayı üretmemizi sağlar. Fonksiyonun rastgele sayı üretme mantığı ise içinde bulunduğunuz zamana göre sayı üretmektir.

Döngü

	for(int a=0;a<kac;a++)
	{
	
		birinciO=rand()%6+1;	
 		ikinciO=rand()%6+1;	
	
 

birinciO=rand()%6+1; // Zar’da 6 rakam olduğu için bize de 6 rakamdan random yani rastgele rakam gerekli ve komut her zaman 0 ‘dan başlar. Bunu engellemek için +1 yazıyor. Rastgele gelen rakama 1 sayı ekliyor. 6 rakam arasından random sayı üretiliyor ve değişkenin içine atılıyor.

İf/Else

	if(birinciO>ikinciO)
		{
			birinciOS++;
		}
		else if (ikinciO>birinciO)
		{
			ikinciOS++;
		}
		else
		{
			birinciOS-- ;
			ikinciOS--;
	
		}
		
		cout<<endl<<"1. OYUNCU SAYISI:"<<birinciO;
		cout<<endl<<"2. OYUNCU SAYISI:"<<ikinciO<<endl;
	}

İF(eğer) birinci oyuncu> ikinci oyuncu ise birinci oyuncu sonucunu 1artırır.

İF ELSE (Eğer değilse ) ikinci oyuncu >birinci oyuncu ise ikinci oyuncu sonucunu 1 artırır.

ELSE (Değilse) yani iki rakamda eşit çıkarsa ikisinin sonuçlarını bir eksilt nedeni ise sonuçlara etki etmemesi için


cout<<endl<<“1. OYUNCU SAYISI:”<<birinciO; Birinci oyuncu sayısını ekrana bastırır. Başta endl komutu kullanma sebebim ise diğer yazılarla karışmaması ve daha iyi bir görünümle ekrana bastırması için başta endl kullandım,

cout<<endl<<“2. OYUNCU SAYISI:”<<ikinciO; İkinci oyuncu sayısını ekrana bastırır.

İf/Else Zar oyununu kim kazandı

        if(birinciOS>ikinciOS)
	{
		cout<<"====OYUNU  BIRINCI OYUNCU KAZANDI===="<<endl;
	}
	else if(ikinciOS>birinciOS)
	{
		cout<<"====OYUNU  IKINCI OYUNCU KAZANDI===="<<endl;
	}
	else
	{
		cout<<"===BERABER==="<<endl;
	}
	

İF(eğer) birinci oyuncu sonucu ikinci oyuncu sonucundan büyükse oyunu birinci oyuncu kazanır.

cout<<“====OYUNU BIRINCI OYUNCU KAZANDI====”<<endl; Oyunu birinci oyuncunun kazandığını ekrana bastırır.

İF ELSE (Eğer değilse ) ikinci oyuncu sonucu birinci oyuncu sonucundan büyükse oyunu ikinci oyuncu kazanır.

cout<<“====OYUNU IKINCI OYUNCU KAZANDI====”<<endl; Oyunu ikinci oyuncunun kazandığını ekrana bastırır.

ELSE (Değilse) oyun berabere biter.

cout<<“===BERABER===”<<endl; Oyunun berabere bittiğini ekrana bastırır.

Kategori:GenelProjelerim

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir